Monday, June 9, 2008

ODTÜ'de Konferans: Hegemony or Empire? Prospects for Contemporary World Order

Önümüzdeki günlerde (18-20 Haziran) ODTÜ'de uluslararası bir konferans düzenlenecek. Konferansın başlığı "Hegemony or Empire? Prospects for Contemporary World Order".

Konferansa, benim de özel olarak takip ettiğim birkaç önemli akademisyen katılacak. Eğer bu siteyi takip ediyorsanız, sanırım bu isimler zaten sizin de bildiğiniz isimlerdir. İsimlerden birincisi Alex Callinicos. Kendisini Marksist sosyal teori yazılarıyla biliyorum. Bir tane de kitabını okumuştum: "Making History: Agency, Structure and Change in Social Theory".

İkinci isim Kees van der Pijl. Sussex Üniversitesi'nde görevine devam ediyor. "Transnational Classes and International Relations" isimli kitabını okumuştum. Avrupa Entegrasyonu, Neo-Gramscian vs. bakış açıları ile ilgili önemli bir akademisyen. Üçüncü kişi yine Sussex Üniversitesi'nden Julian Saurin. Bu hocanın da, Türkiye'den Sussex'e giden öğrencilerden birçoğuna tez danışmanlığı yaptığını gördüm. O da Kees van der Pijl ile benzer konularda çalışıyor diyebiliriz. Türk hocalardan ise Fuat Keyman ve Pınar Bilgin dinlemeyi istiyorum. Son olarak Neo-Gramscianism ile ilgili olmasa da beğendiğim bir hoca olarak Ahmet Davutoğlu'nu da dinlemeyi düşünüyorum.

Konferansla ilgili ayrıntılı bilgilere, tarihlere ve konferans programına şu adresten ulaşabilirsiniz: http://www.ir.metu.edu.tr/conf/

No comments: